TUNTIKUVAUKSET 

LIHASKUNTOA KEHITTÄVÄT JA KIINTEYTTÄVÄT TUNNIT 

YLÄVARTALO + PAKARA

Pakara& ylävartalotreeni on täsmätunti kehon yhdelle isoimmalle lihakselle, pakaralle sekä kehomme ylävartalolle. Tunnilla käytetään mm. kuminauhaa, käsipainoja sekä kehon omaa painoa. 

VAHVA YLÄVARTALO

Ylävartalotreeni on täsmätunti ylävartalolle, jossa käytetään välineitä sekä omaa kehonpainoa. Tunnilla vahvistetaan selän, rintakehän, hartioiden ja käsivarsien lihaksia tehokkailla ja yksinkertaisilla liikkeillä. 


CORE

Keskivartaloa muokkaava ja vahvistava tunti. Tunnilla treenataan monipuolisesti keskivartalon lihaksia kehon omalla painolla sekä mahdollisesti välineitä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille.


REISI-VATSA-PAKARA

Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia ja nimenä mukaisesti liikkeet kohdistuvat reisiin, vatsaan ja pakaroihin. Liikkeissä voidaan käyttään kehon oman painon lisäksi välineitä. Tunti sopii kaikille. 

MUOKKAUS

Muokkaus tunnilla tehdään helppoja, mutta tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä nostetaan sykettä, jokainen oman kuntotasonsa mukaan. Liikkeet tehdään kehon omalla painolla sekä välineitä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille. 

BODYPUMP®

BODYPUMP® on levytangoilla ja –painoilla tehtävä lihaskuntotreeni. Tunnin aikana treenaat kaikki kehon suurimmat lihasryhmät. Jokainen valitsee omat painonsa, jolloin voit seurata kehittymistäsi ja asettaa itsellesi tavoitteita. Ei sisällä askelsarjoja. 

 

KAHVAKUULA

Kahvakuula on toiminnallinentreeni, joka vaikuttaa koko kehoon. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Tunti sopii kaikille. 

SWEAT AND BURN

Sweat and burn on personal Trainer Toni Nybergin rasvaapolttava hikijumppa. Treeni koostuu monipuolisista liikkeistä jotka kohdistuvat pääosin kehon suuriin lihasryhmiin. Syke nousee, kunto kohoaa ja rasva palaa.

IKINUORET LADYT 60+

Ikinuoret Ladyt 60+  tunti on oma liikuntaryhmä yli 60-vuotiaille naisille. Tunnilla ylläpidetään erityisesti lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa, kukin oman jaksamisensa mukaan. Tunti sopii kaikille 60-vuotta täyttäneille. Tunnin jälkeen kahvitellaan porukalla. Tunnin kesto 45 min.

LADYT 60+ KUNTOSALILLA KIERTOHARJOITTELU

Ladyt 60+ kuntosalilla kiertoharjoittelu on tarkoitettua ikinuoret Ladyt 60+ ikäisille asiakkaille. Tunti pidetään kuntosalilla personal trainer Toni Nybergin johdolla. Tunnilla tehdään lihaskuntoharjoittelua kuntosalilaitteilla sekä vapailla painoilla ammattilaisen valvovan silmän alla. Tunnin lopuksi venyttelyt isossa jumppasalissa.

KUNTOA JA KESTÄVYYTTÄ LISÄÄVÄT TUNNIT

BODYSTEP®

Les Mills BODYSTEP®on energinen ja iloinen tunti, joka parantaa kuntoa, ponnistusvoimaa ja koordinaatiota. Tunnilla askellat Step –laudalle inspiroivan musiikin tahdissa, laudan tason voit säätää oman kuntosi mukaan. 

BODYCOMBAT®

Les Mills BODYCOMBAT® on energinen itsepuolustuslajeihin perustuva tunti, jonka liikkeet ovat saaneet vaikutteita karatesta, taekwondosta, capoierasta, nyrkkeilystä ja Muay thai –tekniikoista. Tunnilla jokainen taistelee kuviteltua vastustajaa vastaan. Intensiivinen tehotreeni.

HIIT

HIIT on kiireisen kuntoilijan unelmatreeni. Tunnin aluksi verrytellään ja lopuksi jäähdytellään. Treeniosiossa tehdään maksimaalisia työosuuksia ja levätään liikkeiden välissä lyhyitä jaksoja. Liikkeet ovat erilaisia juoksuja, hyppyjä ja kehonpainoliikkeitä. Joissakin liikkeissä käytämme esim. levykiekkoja tai levytankoja. Liikkeet ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Tämä tunti sopii kovemman treenin ystäville. Jos haluat tutkitusti tehokasta rasvanpolttoa tai parantaa aerobista kuntoasi, ota HIIT mukaan treeneihisi!

TOIMINNALLINEN TREENI

Toiminnallisen treenin tunti on monipuolinen tunti, joka kehittää kokonaisvaltaista kehonhallintaa, voimakestävyyttä sekä liikkuvuutta. Treenissä käytetään välineitä sekä tehdään liikkeitä omalla kehonpainolla. Tunti on tarkoitettu edistyneille treenaajille, jotka eivät pelkää treenata itseään sopivasti haastaen.

RETRO SPINNING

Retro Spin tunti sopii kaikentasoisille polkijoille (myös aloittelijoille), jossa alle 2000- luvun hitit siivittävät menoa! Tunti kehittää ja ylläpitää peruskuntoa – toimii myös palauttavana harjoituksena kokeneemmalle polkijalle.

SYKE SPINNING

 Syke Spinning kehittää peruskuntoa ja kestävyyttä. Tunnilla keskitytään oikeaan ja turvalliseen pyöräilytekniikkaan. Tunnilla opitaan myös tunnistamaan ja polkemaan eri sykealueilla – peruskestävyys, vauhtikestävyys, maximikestävyys. Näin tunnin sisällä on vaihtelua eri sykealueilla ja tunti pysyy erittäin mielekkäänä. 

LADY SPINNING

Lady Spinning on tunti, joka sopii niin aloittelijalle kuin lajia jo harrastaneelle. Tunnin tason päätät itse, tarkoitus on saada kevyt hiki 30 min aikana, joten tunti sopii hyvin alkulämmittelyksi vaikka ennen voimaharjoittelua. Tunnin ohjaa fysioterapeutti, jossa on kuntouttava näkökulma: loistava tunti sinulle, jos kärsit lonkka-polvi vaivoista! Tunti sopii myös nivelrikosta kärsiville ja tekoniveletkään eivät haittaa menoa tällä tunnilla. Pyöräily on usein ainoa hyvä tapa, jos on alaselässä ongelmaa. Jos kärsit alaraajoihin kohdistuvasta säteilystä, pyöräilyasento usein helpottaa. Tunti on erityisen hyvä tunti 60+ vuotiaille, mutta tunnille ovat tervetulleita ihan kaikenikäiset liikkujat.

TANSSITUNNIT

ZUMBA® Fitness

ZUMBA® Fitness on kaloreita kuluttava tanssitunti, joka on yhtä aikaa tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Tunnin ajatuksena on tanssin ilo ja irroittelu. Menevän musiikin tahdissa tanssiessa arjen huolet unohtuvat. Tunti sopii kaikille. 

AFRODANCE

AfroDance on täydellinen yhdistelmä treeniä ja tanssia! Suuret, vapaat ja luonnolliset liikkeet tarjoavat mahtavan fyysisen treenin samalla kun saat sisäistä energiaa, rentoudut ja unohdat arjen. Sekoitus erilaisista afrikkalaisista tanssityyleistä helpolla koreografialla. Tunnilla tanssitaan paljain jaloin. Tunti sopii kaikille. 

DANCE

Dance- tunti on vauhdikas tanssitunti, jossa lämmittelyn jälkeen tehdään yksi tai useampi tanssisarja. Tyylilajit vaihtelevat tunnilla. Tärkeintä ei ole tekniikka, vaan tanssin riemu. Tunti sopii tanssista kiinnostuneille ja jo hieman tanssineille.

LATTARIT

Anna letkeiden lattarirytmien hurmata ja viedä mukanaan! Tällä tunnilla pääset tutustumaan eri lattaritansseihin, kuten salsa, samba, cha cha, reggaeton ja rumba. Alkulämmittelyiden jälkeen rakennamme pala kerrallaan 2-3 tanssityyliin mukaansatempaavat sarjat. 

KUNTOTANSSI

Kuntotanssi on hauskaa ja hikistä tanssiliikuntaa, joka hoitaa samalla kehoa ja mieltä. Tunnilla tanssitaan musiikkikappale kerrallaan mm. humpan, jenkan, rockin, salsan, cha cha, polkan tai bachatan tahdissa. Tälle tunnille et tarvitse lainkaan aikaisempaa tanssikokemusta, siksi tunti sopiikin kaikille ikää ja kuntoa katsomatta. Tunnin lopuksi lyhyet venyttelyt. 

KEHOA JA MIELTÄ HUOLTAVAT TUNNIT

FASCIAMETHOD

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMe - tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisesta täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. 

KEHONHUOLTO & CORE

Kehonhuoltotunti aloitetaan helpoilla koko kehoa lämmittävillä ja valmistavilla liikkeillä. Tunnilla voidaan käyttää venytyksiin sekä avaaviin liikkeisiin keppejä, putkirullaa, lacrosse- palloa, jooga- venytyksiä sekä muita dynaamisia venytyksiä sekä avaavia liikkeitä. Tunnin lopuksi tehdään myös corea (keskivartaloa) vahvistavia liikkeitä. Tunti sopii kaikille.

BODYBALANCE®

Les Mills BODYBALANCE® on joogaan, tai chiin ja pilatekseen pohjautuva kehon ja mielen tunti. Tunti kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa sekä opettaa rentoutumaan kiireenkin keskellä. 

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto tunnilla tehdään liikkuvuutta edistäviä liikkeitä, tehostetaan kehonpalautumista kuormituksesta. Tunnilla vaihtelevat dyynamiset ja staattiset liikkeet, joissa apuna voidaan käyttää pienvälineitä. Tuntii sopii kaikille.

PILATES

Pilates on kehonhallintatunti, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, vahvistaa vartalon hallintaa ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tämä tarkoittaa, että pilatesta harjoittavan henkilön keho oppisi työskentelemään taloudellisesti, sulavasti ja tarkoituksenmukaisesti niin pilatestunnilla, muissa liikuntaharrastuksissa kuin arjessa joka päivä ja joka hetki.Pilates sopii kaiken ikäisille liikuntaa aloittelevista huippu-urheilijoihin, synnytyksestä palautuville, niille, jotka haluavat eroon Tule-vaivoista ja niille, jotka haluavat terveen ja tasapainoisen vartalon. 

PILATES FUSION

Tunti kehittää keskivartalon syvien lihasten hallintaa ja lisää kehon liikkuvuutta. Rauhalliset liikkeet pohjaavat klassiseen pilatekseen ja muihin kehonhuoltotekniikoihin. Tunti sopii kaikille.