TUNTIKUVAUKSET 

LIHASKUNTOA KEHITTÄVÄT JA KIINTEYTTÄVÄT TUNNIT 

PAKARATREENI

 Pakaratreeni on täsmätunti kehon yhdelle isoimmalle lihakselle, pakaralihakselle, joka on yksi kehosi tukipilari. Tunnilla voidaan käyttää erilaisia välineitä kehon oman painon lisäksi. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 30 min.

YLÄVARTALOTREENI

Ylävartalotreeni on täsmätunti ylävartalolle, jossa käytetään välineitä sekä omaa kehonpainoa. Tunnilla vahvistetaan selän, rintakehän, hartioiden ja käsivarsien lihaksia tehokkailla ja yksinkertaisilla liikkeillä. Tunnin kesto 30min.

TONE™
TONE™ on 30 tai 45 minuutin kokonaisvaltainen yhdistelmä lihaskuntoa, kestävyyttä ja keskivartalotreeniä. Toiminnallinen harjoittelu ja vastuskuminauhaliikkeet haastavat kehoasi ja polttavat kaloreita. Liikkeistä on tarjolla paljon vaihtoehtoja, joten tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 30 tai 45 min.


KESKIVARTALO

Keskivartalo-tunnilla keskitytään kehon korsettilihaksiin. Keskivartaloa muokkaava ja vahvistava tunti. Tunnilla treenataan monipuolisesti keskivartalon lihaksia kehon omalla painolla sekä mahdollisesti välineitä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 30 tai 45 min.


RVP

RVP = Reidet, vatsat, pakarat. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia ja nimenä mukaisesti liikkeet kohdistuvat reisiin, vatsaan ja pakaroihin. Liikkeissä voidaan käyttään kehon oman painon lisäksi välineitä. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 30 tai 40 tai 45 min.

LADYFIT

LadyFit on lihaskuntoharjoittelua kiertoharjoittelun tapaan. Tunnilla lihaskunto- ja aerobiset liikkeet vuorottelevat. Tunnin alussa lyhyt lämmittely ja lopussa palauttavat venyttelyt. Tunti kehittää samanaikaisesti lihasvoimaa sekä aerobista kestävyyttä. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 60 min.

MUOKKAUS

Muokkaus tunnilla tehdään helppoja, mutta tehokkaita lihaskuntoliikkeitä sekä nostetaan sykettä, jokainen oman kuntotasonsa mukaan. Liikkeet tehdään kehon omalla painolla sekä välineitä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 45 min.

BODYPUMP®

BODYPUMP® on levytangoilla ja –painoilla tehtävä lihaskuntotreeni. Tunnin aikana treenaat kaikki kehon suurimmat lihasryhmät. Jokainen valitsee omat painonsa, jolloin voit seurata kehittymistäsi ja asettaa itsellesi tavoitteita. Ei sisällä askelsarjoja. Tunnin kesto 45 tai 60 min.

KAHVAKUULA

Kahvakuula ontoiminnallinentreeni, joka vaikuttaa koko kehoon. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 45 min.

IKINUORET LADYT 60+

Ikinuoret Ladyt 60+  tunti on oma liikuntaryhmä yli 60-vuotiaille naisille. Tunnilla ylläpidetään erityisesti lihaskuntoa, liikkuvuutta ja tasapainoa, kukin oman jaksamisensa mukaan. Tunti sopii kaikille 60-vuotta täyttäneille. Tunnin jälkeen kahvitellaan porukalla. Tunnin kesto 45 min

SWEAT AND BURN

Sweat and burn on personal Trainer Toni Nybergin rasvaapolttava hikijumppa. Treeni koostuu monipuolisista liikkeistä jotka kohdistuvat pääosin kehon suuriin lihasryhmiin. Syke nousee, kunto kohoaa ja rasva palaa. Tunnin kesto 45min.

POWERMETHOD

PowerMethod-tunti on fysioterapeuttien kehittämä toiminnallinen lihaskuntotunti. Tunnilla kehitetään turvallisesti ja tehokkaasti perus- tai kestovoimaa sekä opetellaan oikeat suoritustekniikat. Alkulämmittelyssä tehdään kokonaisvaltaisia liikkuvuusharjoitteita sekä harjoitellaan liiketekniikoita. Lihaskuntoliikkeet suoritetaan koko kehoa kuormittavin toiminnallisin liikkein, joiden avulla kehität lihasvoiman lisäksi kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Tunnilla ohjaaja kiertää salissa. Kesto 60'

KUNTOA JA KESTÄVYYTTÄ LISÄÄVÄT TUNNIT

BODYSTEP®

BODYSTEP®on energinen ja iloinen tunti, joka parantaa kuntoa, ponnistusvoimaa ja koordinaatiota. Tunnilla askellat Step –laudalle inspiroivan musiikin tahdissa, laudan tason voit säätää oman kuntosi mukaan. Tunnin kesto 60 min.

BODYCOMBAT®

BODYCOMBAT® on energinen itsepuolustuslajeihin perustuva tunti, jonka liikkeet ovat saaneet vaikutteita karatesta, taekwondosta, capoierasta, nyrkkeilystä ja Muay thai –tekniikoista. Tunnilla jokainen taistelee kuviteltua vastustajaa vastaan. Intensiivinen tehotreeni. Tunnin kesto 60 min.


ZUMBA® Fitness

ZUMBA® Fitness on kaloreita kuluttava tanssitunti, joka on yhtä aikaa tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Tunnin ajatuksena on tanssin ilo ja irroittelu. Menevän musiikin tahdissa tanssiessa arjen huolet unohtuvat. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 45 tai  60 min.

AFRODANCE

AfroDance on täydellinen yhdistelmä treeniä ja tanssia! Suuret, vapaat ja luonnolliset liikkeet tarjoavat mahtavan fyysisen treenin samalla kun saat sisäistä energiaa, rentoudut ja unohdat arjen. Sekoitus erilaisista afrikkalaisista tanssityyleistä helpolla koreografialla. Tunnilla tanssitaan paljain jaloin. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 45 min.

DANCE

Dance- tunti on vauhdikas tanssitunti, jossa lämmittelyn jälkeen tehdään yksi tai useampi tanssisarja. Tyylilajit vaihtelevat tunnilla. Tärkeintä ei ole tekniikka, vaan tanssin riemu. Tunti sopii tanssista kiinnostuneille ja jo hieman tanssineille. Tunnin kesto 45 min.

KUNTOTANSSI

Kuntotanssi on hauskaa ja hikistä tanssiliikuntaa, joka hoitaa samalla kehoa ja mieltä. Tunnilla tanssitaan musiikkikappale kerrallaan mm. humpan, jenkan, rockin, salsan, cha cha, polkan tai bachatan tahdissa. Tälle tunnille et tarvitse lainkaan aikaisempaa tanssikokemusta, siksi tunti sopiikin kaikille ikää ja kuntoa katsomatta. Tunnin lopuksi lyhyet venyttelyt. Tunnin kesto 60min.

RETRO SPIN

Retro Spin on hauska ja tehokas sisäpyöräilytunti. Tunnilla voit haastaa itsesi ja nauttia reippaasta harjoittelusta, joka tehdään pääasiassa hengästymisalueella mukaansa tempaavan retromusiikin tahdissa.

Tunnin tason päätät kuitenkin sinä itse, joten tunti sopii kaikille. Tunti kehittää kuntoa nopeasti ja lisää kestävyyttä. Tunnin kesto 45 min.

SYKE SPIN 

 Syke Spin on kevyt sisäpyöräilytunti, josta vasta-alkajankin on helppo aloittaa. Tunti kehittää ja ylläpitää peruskuntoa – toimii myös palauttavana harjoituksena kokeneemmalle polkijalle. Tunnilla keskitytään oikeaan ja turvalliseen pyöräilytekniikkaan sekä poljetaan eri sykealueilla – peruskestävyys, vauhtikestävyys, maximikestävyys. Tunti on kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunti sopii kaikille. Tunnin kesto 45 min.

RAUHOITTAVAT JA RENTOUTTAVAT TUNNIT

BODYBALANCE®

joogaan, tai chiin ja pilatekseen pohjautuva kehon ja mielen tunti. Tunti kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja voimaa sekä opettaa rentoutumaan kiireenkin keskellä. Kesto 60min.
 

PILATES

Pilates on kehonhallintatunti, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, vahvistaa vartalon hallintaa ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Tämä tarkoittaa, että pilatesta harjoittavan henkilön keho oppisi työskentelemään taloudellisesti, sulavasti ja tarkoituksenmukaisesti niin pilatestunnilla, muissa liikuntaharrastuksissa kuin arjessa joka päivä ja joka hetki.Pilates sopii kaiken ikäisille liikuntaa aloittelevista huippu-urheilijoihin, synnytyksestä palautuville, niille, jotka haluavat eroon Tule-vaivoista ja niille, jotka haluavat terveen ja tasapainoisen vartalon. Kesto 45, 60 min.​

LEMPEÄ HATHA JOOGA
Hathajooga on kattokäsite, jonka alle kaikki länsimainen jooga kuuluu. Lempeä hathajooga koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista, joita voidaan punoa yhteen flowmaiseksi sarjaksi, tai tehdä yksittäisinä liikkeinä. Tuntiin kuuluu olennaisena osana myös alku- ja loppurentoutus/meditaatio. Tämä tunti sopii aloittelijoille, mutta myös kokeneimmille joogeille esim. huoltavaksi harjoitukseksi. Kesto 60min.

FASCIAMETHOD VOIMA

FasciaMethod Voima on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa ja tukilihas harjoittelua. Tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Tunnilla käytetään vastuskuminauhaa osassa harjoitteita tehostamaan venytystä ja haastamaan tukilihaksistoa. Myös hierontapalloa hyödynnetään faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. Tunnin kesto 40 min.

FASCIAMETHOD

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä. FasciaMe - tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, dynaamisesta täsmävenyttelystä kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelusta ja turvallisesta faskiakäsittelystä pallolla. Tunnin kesto 45, 60 min.

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto tunnilla tehdään liikkuvuutta edistäviä liikkeitä, tehostetaan kehonpalautumista kuormituksesta. Tunnilla vaihtelevat dyynamiset ja staattiset liikkeet, joissa apuna voidaan käyttää pienvälineitä. Tuntii sopii kaikille! Tunnin kesto 45 min.

NHS+ KEHONHUOLTO

NHS+ kehonhuolto Niska-Selkä-Hartia- tunti sopii kaikille, jotka haluavat hyvän ryhdin sekä hyvinvoivan olemuksen. Tunnilla hoidat ja ennaltaehkäiset niska-, selkä-sekä hartiaongelmia. Välineinä oman kehonpainon lisäksi mm. keppi tai rulla tai kuminauha. Tunnin lopuksi koko kehon kehonhuolto-osuus. Tunnin kesto 45min.