INFRAPUNASAUNA

Infrapunasaunan lämpötila on matalampi kuin tavallisen saunan, 35-60 astetta. Voit säätää itse lämpötilan haluamallesi voimakkuudelle.

Syvälämpöelementistä lämpö imeytyy saunojan kudoksiin ja aiheuttaa voimakastakin hikoilua. Hikoillessa verisuonet avautuvat, ääreisverenkierto tehostuu ja keho polttaa kaloreita.

Infrapunasauna on erittäin hyvä keino tehostaa treenaamista. Saunomisen avulla voit jopa tuplata treenien vaikutuksen!

Lady Salus infrapunasauna
Lady Salus infrapunasauna

Suositeltu saunomisaika on 20-30 minuuttia.

Yleensä voimakas hikoilu alkaa 10-15 minuutin kuluttua saunomisen aloituksesta, kun kehon lämpötila on noussut 38,5 asteeseen. Tällöin kehosta poistuu voimakkaasti myrkkyjä ja aineenvaihdunta lähtee kunnolla liikkeelle.

Saunomisen aikana on hyvä juoda runsaasti vettä, 0,5-1 litraa puolen tunnin aikana

Ennen saunomista on hyvä käydä suihkussa kastautumassa. Infrapunasaunan lämmöstä nautitaan pyyhe ympärillä kertakäyttöinen pefletti pyllyn alla. Näin kuona-aineet, jotka poistuvat hikoilusi aikana jäävät omaan pyyhkeeseesi eivätkä infrapunsaunojemme pehmuisteisiin. Pesemme infrapunasaunojen pehmusteet viikon välein hajusteettomalla pesuaineella. Infrapunasaunojen käyttöohjeet saunojen ovissa, voit siis koska tahansa käyttää saunojamme, muista lopuksi sammuttaa sauna ja jättää ovi raolleen.

Tervetuloa testaamaan, puhdistumaan ja rentoutumaan!